Overeenkomstig artikel 55 §1 van het decreet betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten worden de rekeningen 2021 van de kerkfabrieken die ressorteren onder het centraal kerkbestuur Moorslede gezamenlijk toegezonden aan de gemeenteoverheid via Moorslede en de provinciegouverneur van West-Vlaanderen;
De Raad neemt kennis over de rekening 2021:
Art. 1. - De Raad brengt gunstig advies uit over bovenvermelde rekening 2021.
Art. 2. - Afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan de heer Provinciegouverneur.
Overeenkomstig artikel 55 §1 van het decreet betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten worden de rekeningen 2021 van de kerkfabrieken die ressorteren onder het centraal kerkbestuur Moorslede gezamenlijk toegezonden aan de gemeenteoverheid via Moorslede en de provinciegouverneur van West-Vlaanderen;
De Raad neemt kennis over de rekening 2021:
Art. 1. - De Raad brengt gunstig advies uit over bovenvermelde rekening 2021.
Art. 2. - Afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan de heer Provinciegouverneur.
Overeenkomstig artikel 55 §1 van het decreet betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten worden de rekeningen 2021 van de kerkfabrieken die ressorteren onder het centraal kerkbestuur Moorslede gezamenlijk toegezonden aan de gemeenteoverheid via Moorslede en de provinciegouverneur van West-Vlaanderen;
De Raad neemt kennis over de rekening 2021:
Art. 1. - De Raad brengt gunstig advies uit over bovenvermelde rekening 2021.
Art. 2. - Afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan de heer Provinciegouverneur.
Overwegende dat het bestaande klachtenreglement dateert van 2016 en aan herziening toe is;
Gelet op de behandeling van het klachtenreglement door het MAT in zitting van 28 maart 2022;
Gelet op artikel 302 DLB dat bepaalt dat zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn bij reglement een systeem van klachtenbehandeling organiseert;
Gelet op artikel 303 DLB dat bepaalt dat het systeem van klachtenbehandeling zowel voor de gemeente als voor het openbaar centrum van maatschappelijk welzijn wordt georganiseerd op het ambtelijke niveau en maximaal onafhankelijk is van de diensten waarop de klachten betrekking hebben;
Voor de burger is de klachtenprocedure belangrijk. Zij weten allereerst dat ze met problemen terecht kunnen bij een luisterend oor. Een goede en vlotte klachtenafhandeling kan een geschonden vertrouwen van de burger in het lokaal bestuur herstellen. De procedure is gericht op bemiddeling om het meningsverschil snel en correct op te lossen. En alleszins om een escalatie te voorkomen. De klachtenprocedure moet voor de burger slechts het allerlaatste redmiddel betekenen.
Het is de permanente uitdaging van het lokaal bestuur om zijn dienstverlenende taken zo duidelijk, vriendelijk, eerlijk, uniform en betrouwbaar mogelijk uit te voeren. Indien we als lokaal bestuur daarin slagen, zal het aantal klachten ongetwijfeld beperkt blijven.
Een belangrijk element in de ontwikkeling van een klantvriendelijke organisatie is het bestaan van een transparante, heldere en eenvoudige klachten- en participatieprocedure. Zo’n klachten- en participatieprocedure heeft zowel voordelen voor de burgers als voor het lokaal bestuur.
Raadslid Ward Gillis vraagt hoe de gemeenteraad een klacht zal behandelen tegen een lid van het schepencollege;
De burgemeester antwoordt dat de algemeen directeur, in samenspraak is met de voorzitter, die klacht zal behandelen en zal voorbrengen voor de gemeenteraad;
Art. 1. - De gemeenteraad keurt het reglement klachtenbehandeling lokaal bestuur Moorslede goed.
Art. 2. - Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.
Art. 3. - Dit reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikelen 285, 286 en 287 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Naar aanleiding van de dorpskernvernieuwing te Slypskapelle is er een dispuut ontstaan tussen de aannemer en het gemeentebestuur.
Dit dispuut leidde tot een rechtszaak, waar tot op heden nog geen uitspraak is in gevallen.
Op 20 april 2022 vond een overleg plaats tussen aannemersbedrijf Persyn en de gemeente Moorslede inzake de lopende rechtszaak aangaande de dorpskernvernieuwing Slypskapelle met de bedoeling een minnelijke schikking te treffen.
Na bespreking kwamen beide partijen tot het voorstel dat de gemeente Moorslede € 80.000 betaalt aan aannemingsbedrijf Persyn, zijnde factuur nr. V19020060 d.d. 15.02.2019 ten bedrage van € 41.165,87 en de helft van schuldvordering 20 quattro en 20 cinquo (101.068,68/2 = € 50.535,34), afgerond op € 80.000 (excl. btw).
Aannemingsbedrijf Persyn kon hiermee leven en gaf zijn akkoord. Vooraleer de gemeente Moorslede zijn akkoord hierover geeft, werd dit eerst ter advies voorgelegd aan de raadsvrouw van de gemeente Moorslede.
Door het goedkeuren van de daging wordt een lange en dure procedure vermeden, met de meegaande kost en met een afloop die nooit 100% is te voorspellen;
De burgemeester verstrekt toelichting bij het verloop van dit dossier en meldt dat er vandaag bijkomende vaststellingen van ernstige gebreken zijn gebeurd in de Strobomestraat.
De ernst van deze gebreken zijn dusdanig dat het noodzakelijk is dat er opnieuw met Persyn aan tafel moet gezeten worden. Deze gebreken moeten bijkomend deel uitmaken van de dadingsovereenkomst. De burgemeester stelt dan ook voor om deze dading te verdagen naar een volgende gemeenteraad.
Schepen Geert Vanthuyne verstrekt de details van de vastgestelde gebreken aan de raadsleden.
Raadslid Ward Gillis meldt dat dit over een andere zaak gaat dan die waarover de dading gaat, dit gaat een nieuwe zaak worden, namelijk over de uitvoering van de werken.
De burgemeester meldt dat dit gebrek nu niet in de dading staat en dat dit in een mogelijke nieuwe dading moet komen.
De voorzitter vraagt de stemming over de verdaging van dit punt.
Art. 1. - De gemeenteraad verdaagt het punt.
Overwegende dat de gemeente Moorslede, voor wat betreft de riolering, toegetreden is tot Fluvius;
Overwegende dat Aquafin nv conform het investerings/optimalisatieprogramma voor 2019 in uitvoering van het besluit van de Vlaamse regering van 1 februari 2002 met betrekking tot de subsidiering van de aanleg van openbare riolering en conform het technische plan de volgende werken dient uit te voeren;
Gelet dat het Lokaal Pact van toepassing is;
Gelet dat alle partijen van oordeel zijn dat de werken en de opdracht in het algemeen belang dienen te worden samengevoegd;
Overwegende dat hiervoor een overeenkomst dient afgesloten te worden met Aquafin nv;
Gehoord de schepen van openbare werken;
Art. 1. - Bijgevoegd samenwerkingsovereenkomst prioritaire werken tussen gemeente Moorslede, Aquafin NV aangaande project ‘Sanering overstort Ledegemstraat’ (project 23.262) wordt goedgekeurd.
Art. 2. - Bijgevoegd addendum bij de overeenkomst van 1 juli 2019 omtrent de studie van het Aquafin-project ‘Sanering overstort Ledegemstraat’ (project 23.262) wordt goedgekeurd.
Art. 3. - De burgemeester en de algemeen directeur worden gemachtigd tot ondertekening van deze overeenkomsten.
Art. 4. - Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan Aquafin.
Overwegende dat pastorie Slyps wordt heringericht, mede dankzij middelen van Leader project;
Overwegende dat een gedeelte van de pastorie zal gebruikt worden door de Koninklijke Harmonie Slyps en dat hiertoe een gebruiksovereenkomst dient afgesloten te worden;
Gelet op artikel 41 en 42 DLB;
Gelet op het voorstel in bijlage;
Raadslid Ward Gillis merkt op dat er een tegenstrijdigheid staat in artikel 8: het is het ene of het andere.
Schepen Nessim Ben Driss bevestigt dat dit aangepast wordt;
Bijkomend dient 'eigenaar' vervangen te worden door 'verhuurder'.
Art. 1. - De overeenkomst tussen het lokaal bestuur Moorslede en de Koninklijke Harmonie Slyps, waarvan exemplaar in bijlage, wordt goedgekeurd.
Gelet op art 40 en 41 DLB;
De gebruiksovereenkomst tussen het gemeentebestuur Moorslede enerzijds en Flapuit anderzijds betreffende het gebruik van De Pastorie, Dorpsplein 10 te Slypskapelle zoals goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2021, vermeldt de toewijzing van de kelder aan de Flapuit.
In overleg met de gebruikers van De Pastorie, op maandag 02 mei 2022, werd overeengekomen dat de Flapuit niet langer gebruik zal maken van de kelder. Bijgevolg wordt de kelder uit artikel 1 van de gebruiksovereenkomst geschrapt.
Raadslid Ward Gillis merkt op dat er een tegenstrijdigheid staat in artikel 8: het is het ene of het andere.
Schepen Nessim Ben Driss bevestigt dat dit aangepast wordt;
Bijkomend dient 'eigenaar' vervangen te worden door 'verhuurder'.
Art. 1 – De gemeenteraad keurt het addendum gebruiksovereenkomst Flapuit goed.
Overwegende de vraag van de eigenaars van de woning Monseigneur Cardijnlaan 79, 8890 Dadizele tot de aankoop van een stuk gemeentegrond, gekend ter kadaster 2de afdeling, sectie A, met perceelnummer A 1109 A P0000, oppervlakte 17 ca aan de gemeente;
Gelet op art. 41 van het decreet lokaal bestuur;
Gelet op het opmetingsplan opgemaakt door landmeter-expert Pol Verhelle;
Gelet op de principiële goedkeuring van de verkoop in zitting van 24 juni 2021;
Gelet op het schattingsverslag en ontwerpakte opgesteld door de dienst Vastgoedtransacties;
Art. 1. - De verkoop aan de eigenaars van de woning Monseigneur Cardijnlaan 79, 8890 Moorslede van het stuk gemeentegrond, gekend ter kadaster 2de afdeling, sectie A, met perceelnummer A 1109 A P0000, oppervlakte 17 ca wordt definitief goedgekeurd voor de som van € 435,50.
Art. 2. - Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de dienst Vastgoedtransacties voor verder gevolg.
Gelet op art. 16 van het decreet van 20 maart 2009 betreffende het mobiliteitsbeleid, kan de gemeente haar mobiliteitsplan geheel of gedeeltelijk herzien;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van zitting d.d. 5 februari 2019 om een sneltoets door te voeren van het mobiliteitsplan;
Overwegende dat uit de sneltoets blijkt dat een herziening van het mobiliteitsplan noodzakelijk is;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van zitting d.d. 30 april 2019 omtrent de aanstelling van de WVI voor het uitwerken herziening mobiliteitsplan;
Overwegende het voorstel van het college van burgemeester en schepenen tot participatietraject;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van zitting d.d. 23 april 2020 betreffende de goedkeuring participatietraject mobiliteitsplan;
Overwegende dat de projectstuurgroep van 12 november 2020 overloopt de uitwerkingsnota;
Overwegende dat de projectstuurgroep van 23 juni 2021 overloopt de uitwerkingsnota en keurt goed;
Overwegende dat de uitwerkingsnota werd voorgelegd aan de werkgroep verkeer in zitting van 28 september 2021 voor advies;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van zitting d.d. 21 oktober 2021 waarbij gunstig advies verleend werd aangaande de uitwerkingsnota mobiliteitsplan;
Overwegende dat op basis van de sneltoets en rekening houdend met de bemerkingen van de projectstuurgroep en het gevoerde participatietraject een ontwerp mobiliteitsplan werd opgemaakt;
Gelet op het gunstig advies van de werkgroep mobiliteit dd. 5 april 2022;
Overwegende de toelichting, voorafgaand aan de gemeenteraad van 12 mei 2022 aan de raadsleden door de WVI;
Gehoord de schepen van mobiliteit;
Raadslid Gert-Jan Hovaere vraagt waarom de Mikken niet wordt meegenomen in de zone 30.
Schepen Jürgen Deceuninck antwoordt dat daar geen klachten zijn over overdreven snelheid. Het kader kan wel steeds aangepast worden.
Tevens de vraag van raadslid Gert-Jan Hovaere om de nachtlijn van de buslijn 54 door te laten rijden naar de kern van Dadizele.
Raadslid Ward Gillis meldt dat PRO zich zal onthouden en dit omwille van volgende 2 punten:
Schepen Jürgen Deceuninck meldt dat, wat betreft de fietslinten, het gaat om een actie op korte termijn totdat we overal veilige fietspaden hebben.
Raadslid Bart De Koning vraagt hoe het zit met het onderhoud van de fietspaden, wordt er bijkomend budget voorzien?
Schepen Jürgen Deceuninck meldt dat de gemeentelijke diensten grote inspanningen hiervoor leveren.
Art. 1. - De gemeenteraad keurt de voorlopige vaststelling van het mobiliteitsplan goed.
Art. 2. - De gemeenteraad belast het college met uitvoeren van deze beslissing en het organiseren van het infomoment voor de bevolking.
Art. 3. - Een afschrift van de beslissing wordt overgemaakt aan de WVI, Baron Ruzettelaan 35 in 8310 Brugge.
Gelet op artikel 40 e.v. van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur;
Gelet op het decreet van 9 juli 2021 houdende wijzigingen van diverse decreten met betrekking tot wonen, waarbij een regelgevend kader met betrekking tot de woonmaatschappijen wordt gecreëerd;
Gelet op het feit dat de Vlaamse Regering bij de verdeling van de stemrechten in elk geval moet rekening houden met de volgende twee objectieve criteria:
Gelet op de brief van de Vlaamse minister van Financiën en Begroting, Wonen en Onroerend Erfgoed d.d. 7 februari 2022 aan het college van burgemeester en schepenen om criteria voor te stellen voor de verdeling van de stemrechten over de lokale besturen die deel uitmaken van het werkingsgebied van de nieuwe woonmaatschappij;
Op voorstel van het besluit van het college van burgemeester en schepenen;
Art. 1. - De gemeenteraad van Moorslede stelt voor om de stemrechten van de lokale besturen die deel uitmaken van het werkingsgebied in de algemene vergadering van de toekomstige woonmaatschappij te verdelen op basis van volgende criteria en met het hieronder bepaalde gewicht:
Criterium |
Bron |
Gewicht |
het aantal huishoudens, uitgesplitst in 20 % voor het absolute aantal huishoudens en 20% voor een correctie kleine gemeenten waarbij gemeenten per begonnen schijf van 10.000 huishoudens 1 punt krijgen.
|
Statbel.fgov.be (meest recente datareeks) |
40% |
het aantal sociale huurwoningen |
VMSW en Wonen-Vlaanderen (meest recente datareeks) |
60% |
|
|
Totaal: 100% |
Bovendien gaat de gemeenteraad van Moorslede akkoord dat een gemeente of stad nooit 50% of meer van de stemrechten kan bekomen. Desgevallend wordt afgetopt op 49,9% van de stemrechten waarbij de reststemmen worden verdeeld over de andere gemeenten aan de hand van de hierboven beschreven criteria en verhoudingen.
Art. 2. - Deze beslissing wordt aan de provinciegouverneur bezorgd en aan de Vlaamse minister van wonen via het mailadres woonmaatschappij@vmsw.be. Een afschrift wordt ook bezorgd aan DVV Midwest (johan.vandenbussche@midwest.be).
Gelet op het feit dat de gemeente Moorslede aangesloten is bij de MIROM, Milieuzorg Roeselare en Menen;
Gelet op het decreet d.d. 22 december 2017 houdende de intergemeentelijke samenwerking, meer bepaald op artikel 432 DLB, dat bepaalt: “De vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering.”;
Gelet dat cfr. art. 432 DLB, aldus:
Gelet op de uitnodiging met alle bijhorende stukken van 2 mei 2022 van Mirom tot de Algemene Vergadering van 2 juni 2022 met volgende agenda:
Art. 1. - Zijn goedkeuring te verlenen aan de punten vermeld op de agenda, waarover een beslissing moet genomen worden.
Art. 2. - De in zitting van 31 januari 2019 aangeduide vertegenwoordigers van de gemeente worden opgedragen hun stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in dit raadsbesluit en als dusdanig de punten op de agenda van de Algemene Vergadering van 2 juni 2022 van Mirom goed te keuren.
Art. 3. - Het college van burgemeester en schepenen te belasten met de uitvoering van de hierbij genomen beslissing en onder meer kennisgeving hiervan te berichten aan Mirom.
Gelet op het feit dat de gemeente aangesloten is bij de Intergemeentelijke Vereniging voor Crematoriumbeheer in Zuid-West-Vlaanderen;
Gelet op het decreet lokaal bestuur;
Gelet op het decreet van 06 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking, meer bepaald op artikel 44,3° lid, dat bepaalt: “De benoemingsprocedure met de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering”;
Gelet op art. 79§2, derde lid, dat stipuleert dat “de bestaande verenigingen van gemeenten bij de inwerkingtreding van dit decreet onmiddellijk onderworpen zijn o.m. aan art. 44”;
Gelet dat het decreet van 03 juli 2001, gepubliceerd werd in het B.S. van 31 oktober 2001 en cfr. art. 79§1 van hetzelfde decreet in werking trad, tien dagen na deze publicatie in het B.S.;
Gelet dat cfr. art. 44,3° lid, aldus:
Gelet op de uitnodiging met agenda van 13 april 2022 van de Intergemeentelijke Vereniging voor Crematoriumbeheer in Zuid-West-Vlaanderen tot de Algemene Vergadering van 15 juni 2022, die plaatsvindt in het onthaalgebouw Horizon (bij crematorium Uitzicht), Ambassadeur Baertlaan 5, te Kortrijk, in verband met:
Art. 1. - Zijn goedkeuring te verlenen aan de agenda.
Art. 2. - De in zitting van 31 januari 2019 aangeduide vertegenwoordigers van de gemeente worden opgedragen hun stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in dit raadsbesluit en als dusdanig de op de agenda van de Algemene Vergadering van 15 juni 2022 van de Intergemeentelijke Vereniging voor Crematoriumbeheer in Zuid-West-Vlaanderen goed te keuren.
Art. 3. - Het college van burgemeester en schepenen te belasten met de uitvoering van de hierbij genomen beslissing en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de PSILON - Intergemeentelijke Vereniging voor Crematoriumbeheer in Zuid-West-Vlaanderen, Ambassadeur Baertlaan 5 te 8500 Kortrijk.
Gelet op de statuten van TMVW ov;
Gelet de bepalingen van het decreet lokaal bestuur;
Gelet op het feit dat de gemeente Moorslede aangesloten is bij TMVW ov;
Gelet op de oproepingsbrief voor de algemene jaarvergadering van TMVW ov op 17 juni 2022 om 14u30, waarin de agenda werd meegedeeld;
Art. 1. - De raad beslist goedkeuring te verlenen aan de punten op de agenda van de algemene jaarvergadering TMVW ov van 17 juni 2022 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:
Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
Art. 2. - De raad draagt de aangeduide vertegenwoordiger(s)/plaatsvervangend vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de algemene jaarvergadering van TMVW ov vastgesteld op 17 juni 2022, te onderschrijven en haar/zijn (hun) stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de (gemeente)raad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene jaarvergadering.
Art. 3. - Een afschrift van dit besluit zal:
gestuurd worden.
Gelet op het feit dat de gemeente deelnemer is van de dienstverlenende vereniging Cipal (hierna kortweg “Cipal”);
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 (“DLB”) en in het bijzonder op art. 40 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad en inzake de intergemeentelijke samenwerking;
Gelet op de statuten van Cipal;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 31 januari 2019 inzake de aanduiding van de vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 25 november 2021 inzake de aanduiding van een plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal;
Gelet op de oproeping tot de algemene vergadering van Cipal van 23 juni 2022 met de volgende agendapunten:
Gelet op de toelichtende nota van Cipal betreffende de agendapunten van deze algemene vergadering;
Gelet op de voorstellen van de Raad van Bestuur van Cipal;
Overwegende dat geen redenen voorhanden zijn om goedkeuring van de agendapunten te weigeren;
Art. 1. - Op basis van de bekomen documenten en de toelichtende nota worden de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 23 juni 2022 goedgekeurd.
Art. 2. - De vertegenwoordiger van de gemeente wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Cipal van 23 juni 2022 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Art. 3. - Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van onderhavig besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal.
De 16 besturen uit de regio Midden-West-Vlaanderen gingen via een gemeenteraadsbeslissing akkoord met een doorgedreven samenwerking in functie van de versterking van de besturen. Dit leidde tot de oprichting van de DVV Midwest op 22 december 2017. Deze oprichting is gebaseerd op het vigerende decreet betreffende de intergemeentelijke samenwerking.
Gelet op het decreet van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking zoals gewijzigd op 18 januari 2013;
Gelet decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op de statuten van de DVV Midwest;
Per e-mail d.d. 21 april 2022, nodigt de DVV Midwest de leden uit naar de algemene vergadering die doorgaat op 28 juni 2022 om 18.00 uur in het streekhuis, Spanjestraat 141 te Roeselare.
Volgende punten worden geagendeerd:
Op het voorstel van het college van burgemeester en schepenen;
Gelet op de bespreking ter zitting van deze agenda en bijhorende stukken;
Art. 1. - De raad hecht haar goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging Midwest d.d. 28 juni 2022.
Art. 2. - De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering van 28 juni 2022 zal zijn stemgedrag afstemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de algemene vergadering van 28 juni 2022 goedkeuren.
Art. 3. - Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de DVV Midwest.
Gelet op het reglement van orde betreffende het goedkeuren van de notulen en het zittingsverslag der vorige vergadering, zijnde 21 april 2022;
Overwegende dat tijdens de zitting geen opmerkingen gemaakt werden;
De notulen en het zittingsverslag der vorige zitting worden goedgekeurd.
Namens Gemeenteraad,
Kristof Vander Stichele
Algemeen directeur
Pol Verhelle
Voorzitter