Raadslid Ward Gillis wenst conform art. 23 van het decreet lokaal bestuur volgend punt bij hoogdringendheid aan de agenda van de zitting van de gemeenteraad toe te voegen:
Gelet op art. 23 van het Decreet Lokaal Bestuur dat het volgende vermeldt: "Een punt dat niet op de agenda voorkomt, mag niet in bespreking worden gebracht, behalve in spoedeisende gevallen. Tot spoedbehandeling kan alleen worden besloten door ten minste twee derde van de aanwezige leden. De namen van die leden en de motivering van de spoedeisendheid worden in de notulen vermeld."
Volgende raadsleden gaan akkoord om dit agendapunt bij hoogdringendheid toe te voegen aan de agenda van de openbare zitting van de gemeenteraad:
Er wordt vastgesteld dat het voorstel gesteund wordt door 2/3 van de aanwezige raadsleden. Het punt wordt bijgevolg toegevoegd bij hoogdringendheid aan de agenda.
Een school merkte op dat de tarieven van het schoolzwemmen voor Moorslede, Staden en Zonnebeke minder gunstig zijn t.o.v. de prijs van een “100-beurtenkaart t.e.m. 12 jaar”:
Voorstel om de prijs van “100-beurtenkaart t.e.m. 12 jaar” op te trekken naar 150,00 euro voor Moorslede en Staden en respectievelijk naar 180,00 euro voor Zonnebeke.
Gelet op artikel 40 en 41 DLB;
Gelet op de overeenkomst met de Zwembondjes om hun tarief aan te passen n.a.v. hun activiteiten in zwembad De Amfoor;
Gelet op het advies van de gemeentelijke Sportraad;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing d.d. 07 september 2017;
Gehoord het college;
Art. 1. - Het algemeen tarievenreglement wordt hervastgesteld per 1 maart 2023 als volgt:
Zwembad Moorslede (uitbating onder de interlokale vereniging FARYS)
Prijzen in euro |
Moorslede |
Staden |
Zonnebeke |
Langemark- Poelkapelle |
Andere gemeenten |
Individueel zwemmen |
|
|
|
|
|
+ 12 jaar |
3,00 |
3,00 |
3,50 |
4,50 |
4,50 |
t.e.m. 12 jaar |
2,00 |
2,00 |
2,50 |
3,50 |
3,50 |
t.e.m. 5 jaar |
1,00 |
1,00 |
1,20 |
1,50 |
1,50 |
|
|
|
|
|
|
Seniorenzwemmen |
2,00 |
2,00 |
2,50 |
3,50 |
3,50 |
10-beurtenkaart seniorenzwemmen |
20,00 |
20,00 |
25,00 |
35,00 |
35,00 |
(enkel tijdens het daartoe |
|
|
|
|
|
gereserveerde uur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10-beurtenkaart |
|
|
|
|
|
+ 12 jaar |
25,00 |
25,00 |
30,00 |
38,00 |
38,00 |
t.e.m. 12 jaar |
17,00 |
17,00 |
20,00 |
30,00 |
30,00 |
t.e.m. 5 jaar |
9,00 |
9,00 |
11,00 |
13,00 |
13,00 |
20-beurtenkaart |
|
|
|
|
|
+ 12 jaar |
48,00 |
48,00 |
56,00 |
72,00 |
72,00 |
t.e.m. 12 jaar |
32,00 |
32,00 |
38,00 |
56,00 |
56,00 |
t.e.m. 5 jaar |
17,00 |
17,00 |
20,00 |
23,00 |
23,00 |
50-beurtenkaart |
|
|
|
|
|
+ 12 jaar |
105,00 |
105,00 |
131,00 |
157,00 |
157,00 |
t.e.m. 12 jaar |
79,00 |
79,00 |
94,00 |
122,00 |
122,00 |
100-beurtenkaart |
|
|
|
|
|
+ 12 jaar |
180,00 |
180,00 |
210,00 |
270,00 |
270,00 |
t.e.m. 12 jaar |
150,00 |
150,00 |
180,00 |
210,00 |
210,00 |
|
|
|
|
|
|
Gebruik buiten de publieke openingsuren |
|
|
|
|
|
Privé-verhuring (per uur) Enkel aansluitend op normale openings-of sluitingstijd |
250,00 |
250,00 |
300,00 |
350,00 |
350,00 |
1 uur/week buiten de publieke openingsuren voor een periode van 3 maanden |
1 080,00 |
1 080,00 |
1 080,00 |
1 080,00 |
1 080,00 |
Schoolzwemmen per zwembeurt |
1,50 |
1,50 |
1,80 |
1,50 |
2,25 |
Groepstarief voor erkende jeugdverenigingen vanaf 15 personen (per zwembeurt) |
1,50 |
1,50 |
1,80 |
1,50 |
2,25 |
Zwemclub De Jonge Dolfijnen per trainingssessie op zaterdagmorgen |
100,00 |
|
|
|
|
Zwemclub De Zwembondjes per uur |
25,00 |
|
|
|
|
Organisatie zwemlessen door “Tsjaka” per kwartaal |
300,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gebruik door de gemeente |
|
|
|
|
|
Per beurt |
1,50 |
1,50 |
1,80 |
1,50 |
2,25 |
Per dag (enkel Moorslede) |
300,00 |
|
|
|
|
Per halve dag (enkel Moorslede) |
150,00 |
|
|
|
|
Sporthal Moorslede:
Sportactiviteiten in turnzaal Gemeentelijke basisschool Klavertje Vier
Sportactiviteiten in polyvalente loods “Oltereeke” Dadizele
Voetbalvelden:
Tennisvelden:
Visvijvers:
Enkel gebruik van kleedkamers in diverse infrastructuren n.a.v. organisatie: 10,00 euro
(wielerwedstrijden, veldtoertochten, enz.)
Art. 2. - Afschrift van deze beslissing zal worden overgemaakt aan de provinciegouverneur, via het Digitaal Loket.
Overwegende dat Fluvius vanaf 1 januari 2023 een nieuwe regeling heeft uitgewerkt waarbij bewoners automatisch € 500 ontvangen na afkoppeling;
Overwegende dat het gemeentelijk reglement afgesteld is op de regeling van Fluvius, waardoor ook het gemeentelijk reglement dient aangepast te worden;
Gelet op artikel 41, 2° alinea, 2° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 25 maart 2010 waarbij de gemeentelijke premie voor de aanleg van een gescheiden afvoersysteem voor hemelwater en huishoudelijk afvalwater in een bestaand gebouw werd goedgekeurd;
Overwegende dat als gevolg van dit reglement een subsidie werd verleend voor de aanleg van een gescheiden afvoersysteem voor hemelwater en huishoudelijk afvalwater in een bestaand gebouw en waarbij het bedrag van de gemeentelijke subsidie het verschil tussen de 50% van de bewezen kosten en het toegestane Fluvius (Infrax) bedrag met een maximum van € 400, dit voor de schijf tussen € 800 en € 1 600 bewezen kosten;
Art. 1. - Het subsidiereglement zoals goedgekeurd bij beslissing van de gemeenteraad van 25 maart 2010 wordt ingetrokken.
Art. 2. - De gemeente Moorslede verleent een subsidie voor het scheiden van het rioleringsstelsel voor bestaande particuliere woningen. De gemeente verleent een subsidie voor 50 % van het bedrag van de kostprijs van de afkoppeling dat hoger is dan € 1 000, maar met een maximum van € 500.
Art. 3. - De toekenningsvoorwaarden, aanvraagprocedure en controle, zoals gehanteerd door Fluvius bij het toekennen van een subsidie voor gescheiden afvoer, worden integraal overgenomen.
Art. 4. - De gemeentelijke premie wordt uitbetaald indien de afkoppeling technisch en administratief werd goedgekeurd door Fluvius en op voorlegging van de uitbetalingsbrief met het bedrag van de Fluvius-premie en het totale factuurbedrag.
Art. 5. - Dit subsidiereglement treedt in werking vanaf de datum van goedkeuring.
Gelet op de principiële toelating door het college van burgemeester en schepenen d.d. 14 november 2022 voor het organiseren van de 2de Short Rally van Moorslede op het grondgebied van de gemeente Moorslede op 18 en 19 maart 2023;
Overwegende dat bij dergelijke manifestaties door de talrijke aanwezigheid van ambulante handelaars, de veiligheid van het voetgangersverkeer in het gedrang komt;
Overwegende dat om veiligheidsredenen, vooral op het traject van de klassementsproeven, het aantal verkooppunten van eetwaren en dranken dient beperkt te worden;
Gelet op art. 119 en art. 135 van de Gemeentewet;
Gelet op de wet van 4 juli 2005 tot wijziging van de wet van 25 juni 1993 betreffende de uitoefening van de ambulante activiteiten;
Gelet op K.B. van 28 maart 2003 tot wijziging van het K.B. van 28 november 1997 houdende de reglementering van de organisatie van sportwedstrijden of sportcompetities voor auto’s die geheel of gedeeltelijk op de openbare weg plaatshebben;
Artikel 1:
Op zondag 19 maart 2023 wordt van 06.00 uur tot 24.00 uur een verbod ingesteld op het houden van ambulante activiteiten op het ganse grondgebied van de gemeente Moorslede, tenzij men in het bezit is van een schriftelijke vergunning van de Burgemeester van Moorslede of de organisatie van de rally.
Artikel 2:
Het verlenen van service op de openbare weg, aan de deelnemende voertuigen van de rallysprint is toegelaten op 18 en 29 maart 2023 vanaf 06.00 tot 22.00 uur op volgende plaatsen en onder volgende voorwaarden:
a. Het verlenen van service, op bovenvernoemd tijdstip, aan de rallyvoertuigen is toegestaan:
Buiten deze plaatsen zijn enkel noodreparaties toegestaan door de leden van de serviceploeg.
b. Servicewagens moeten voorzien zijn van:
Deze tijdelijke verordening zal ter kennis worden gebracht aan de deelnemers via de organisatie van de rally en door aanplakking. Zij wordt van kracht bij aanvang van de rallysprint en zal van kracht blijven zolang deze aangelegenheid duurt.
Artikel 3:
Overtreding van dit reglement worden gestraft met politiestraffen tenzij zwaardere straffen door andere wetten voorzien.
Artikel 4:
Afschrift van dit besluit wordt gestuurd aan:
Gelet op de financiële toestand van de gemeente en de noodzaak om het budget in evenwicht te houden;
Overwegende dat notarissen en vastgoedmakelaars informatie over onroerende goederen bij de gemeente kunnen aanvragen;
Overwegende dat de gemeente het belangrijk vindt dat potentiële kopers met kennis van zaken een beslissing kunnen nemen over een onroerend goed;
Overwegende dat gemeenten op zoek zijn naar mogelijkheden om informatie over onroerende goederen efficiënter en veiliger te delen;
Overwegende dat gemeenten samenwerken met het agentschap Digitaal Vlaanderen om een Vastgoedinformatieplatform te ontwikkelen en om in een testfase te onderzoeken hoe informatie over onroerende goederen op een efficiënte wijze kan worden ter beschikking gesteld;
Overwegende dat het Vastgoedinformatieplatform een elektronisch informatiesysteem is voor de ontsluiting, samenvoeging en veilige gegevensdeling van vastgoedinformatie en vastgoeddossiers tussen bronhouders en aanvragers, zoals in eerste instantie notarissen en vastgoedmakelaars;
Overwegende dat de gemeente via het Vastgoedinformatieplatform de door aanvragers, zoals in eerste instantie notarissen en vastgoedmakelaars, aangevraagde vastgoedinformatie kan verzamelen en de vastgoeddossiers kan ontsluiten;
Overwegende dat het verzamelen en ontsluiten, via het Vastgoedinformatieplatform, van vastgoeddossiers op verzoek van aanvragers, zoals in eerste instantie notarissen en vastgoedmakelaars, voor de gemeente een administratieve last en bijhorende kost met zich meebrengt;
Overwegende dat de gemeente Moorslede de kost voor het verzamelen van vastgoedinformatie en het ontsluiten van vastgoeddossiers op de aanvrager ervan wenst te verhalen;
Gelet artikel 173, van de Grondwet;
Gelet op artikel 40, §3, van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op de artikelen 5.2.1, 5.2.5, 5.2.6 en 5.2.7 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening van 15 mei 2009;
Artikel 1 - Definities
Voor de toepassing van dit reglement wordt verstaan onder:
Artikel 2 - Algemeen
De gemeente Moorslede verzamelt de opgevraagde vastgoedinformatie uit lokale gegevensbronnen. De gemeente Moorslede doet een beroep op het VIP om vastgoedinformatie uit centrale gegevensbronnen op te halen en samen te voegen met het vastgoeddossier. De gemeente Moorslede stelt het vastgoeddossier via het Vastgoedinformatieplatform aan de aanvrager ter beschikking.
In de mate dat persoonsgegevens zouden worden verwerkt in het kader van het vastgoeddossier, verwerkt de gemeente die gegevens met als doeleinde om aanvragers samengevoegde vastgoedinformatie uit centrale en lokale gegevensbronnen ter beschikking te stellen in het kader van hun beroepsactiviteiten of in het kader van taken van algemeen belang die bij of krachtens een supranationale of wetskrachtige norm zijn bepaald.
Met ingang van 02 mei 2023 wordt ten voordele van gemeente Moorslede een retributie geheven op aanvragen, gedaan via het Vastgoedinformatieplatform, tot het verkrijgen van het vastgoeddossier.
Artikel 3 - Verschuldigde
De retributie is verschuldigd door de aanvrager.
Artikel 4 - Bedrag
Het bedrag van de retributie wordt vastgelegd als volgt:
Voorwerp aanvraag | Retributiebedrag |
Vastgoeddossier | 60 EUR |
De retributie dient per kadastraal perceel, waarvoor een aanvraag via het vastgoedinformatieplatform wordt gedaan, te worden betaald.
De aflevertermijn voor het vastgoeddossier bedraagt maximum 30 dagen.
Artikel 5 - Invorderingswijze
De onbetwiste en opeisbare retributie wordt bij niet-betaling ingevorderd conform artikel 177, tweede lid, van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
De betwiste en opeisbare retributie wordt bij niet-betaling burgerrechtelijk ingevorderd.
Artikel 6 - Verwerking van persoonsgegevens
§ 1. In de mate dat persoonsgegevens zouden worden verwerkt in het kader van het vastgoeddossier, treedt de gemeente Moorslede voor de doeleinden omschreven in artikel 2 op als verwerkingsverantwoordelijke.
§ 2. De gemeente verwerkt voor de doeleinden omschreven in artikel 2 persoonsgegevens met betrekking tot de volgende categorieën van betrokkenen:
§ 3. De gemeente verwerkt voor de doeleinden omschreven in artikel 2 volgende categorieën van persoonsgegevens:
§ 4. De gemeente Moorslede bewaart de persoonsgegevens die het verwerkt, niet langer dan noodzakelijk is om de doeleinden, vermeld in artikel 2, te bereiken en conform artikel III.87, §1 van het Bestuursdecreet van 7 december 2018, of tot de betrokkene vraagt om de persoonsgegevens die gemeente Moorslede verwerkt, te verwijderen, conform de voorwaarden, vermeld in de algemene verordening gegevensbescherming. De archiveringstermijn van de persoonsgegevens bij de gemeente Moorslede bedraagt 3 jaar overeenkomstig de bepalingen van de Selectielijst voor Vlaamse gemeentearchieven.
§ 5. De gemeente Moorslede doet een beroep op agentschap Digitaal Vlaanderen voor de doeleinden omschreven in artikel 2. Agentschap Digitaal Vlaanderen treedt in dit kader op als verwerker van de gemeente Moorslede, die de verwerkingsverantwoordelijke is. De modaliteiten van de verwerking zijn geregeld in de verwerkingsovereenkomst die te vinden is in bijlage.
Artikel 7 – Ondertekening
De vastgoeddossiers die de gemeente Moorslede via het Vastgoedinformatieplatform ter beschikking stelt, worden niet ondertekend aangezien het vastgoeddossier een louter informatief document betreft dat geen beleidsmatige stellingname inhoudt en niet kwalificeert als stuk of briefwisseling in de zin van artikel 279 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Artikel 8 - Vervanging voorgaande reglementering
Dit reglement vervangt vanaf 02 mei 2023 alle retributiereglementen die betrekking hebben op vastgoeddossiers, die vanaf de bekendmaking van dit reglement kunnen worden aangevraagd via het Vastgoedinformatieplatform.
Artikel 9 - Bekendmaking
Dit reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 en 287 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
De Europese Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) bepaalt dat overheidsorganisaties een functionaris gegevensbescherming moeten aanstellen. Doorgaans gebruikt men hiervoor de Engelstalige afkorting DPO (data protection officer).
De functionaris krijgt volgende opdrachten mee:
De verordening bepaalt ook de voorwaarden waaraan de kandidaten voor de functie moeten voldoen of deze functie kan gecumuleerd worden met andere opdrachten in het bestuur en wat de positie is van de functionaris in de organisatie.
C-smart, met maatschappelijke zetel Gasthuisbos 4 (uitbatingzetel Cipalstraat 3), 2440 Geel is aangesteld als informatieveiligheidsconsulent voor het lokaal bestuur Moorslede. De veiligheidsconsulent beschikt over de nodige kennis en vaardigheden om de verplichte taken uit de AVG op te volgen.
Gelet op de Europese Algemene verordening gegevensbescherming (Verordening 2016/679 van het Europees parlement en de raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG);
Gelet op de richtlijnen van de Privacycommissie, betreffende de bescherming van de persoonsgegevens van inwoners en de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (d.d. 27 april 2016);
Gelet op de wet van 30 juli 2018 tot bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens;
Art. 1. - De Raad keurt de overeenkomst in bijlage goed tussen gemeente Moorslede en Cipal dv aangaande de aanstelling Functionaris gegevensbescherming (DPO) in kader van informatieveiligheid.
Art. 2. - De overeenkomst wordt ondertekend terugbezorgd aan Cipal dv.
Op 7 augustus 2018 besliste het college van burgemeester en schepenen het RUP Dadipark op te maken en dit naar aanleiding van de volledige sloop van het voormalige pretpark Dadipark, waardoor het zijn publieke functie verloor. Om de bestemming te kunnen herzien werd een partiële herziening van het Provinciaal Ruimtelijk Structuurplan en het Gemeentelijk Structuurplan Moorslede ondertussen goedgekeurd.
Het plangebied situeert zich te noorden van de kern Dadizele en is begrensd door de Moorsledestraat, de Ledegemstraat en de Waterstraat. Dit RUP vervangt volledig het BPA 1c Dadipark d.d. 7 april 2006 en gedeeltelijk het BPA 1b Centrum Dadizele. De huidige bestemming ‘dagrecreatiezone’ wordt herzien in functie van de ontwikkelingsmogelijkheden zoals voorzien in het masterplan ‘De Hoven van Dadi’.
De opmaak van dit RUP Dadipark heeft als doel om enerzijds een landschapspark met enkele ontwikkelvelden te voorzien, maar tevens een gebied waar extra ruimte voor water mogelijk is.
Op 5 september 2022 besliste het college van burgemeester en schepenen over het voorontwerp RUP en werd het dossier overgemaakt in kader van de adviesprocedure. De Gecoro gaf haar advies op 4 oktober 2022.
Het voorontwerp van dit RUP werd op de plenaire vergadering van 11 oktober 2022 besproken. Naar aanleiding van de ontvangen adviezen en de resultaten van het plenair overleg werd het RUP bijgewerkt.
Op 9 januari 2023 keurde het college van burgemeester en schepenen de scopingsnota principieel goed.
24 januari 2023: Beslissing Departement Omgeving - dienst MER tot ontheffing plan-MER.
Fasering:
Gelet op de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening d.d. 15 mei 2009 en latere wijzigingen m.b.t. de Ruimtelijke Uitvoeringsplannen – Afdeling 4 Gemeentelijke Ruimtelijke Uitvoeringsplannen;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering betreffende het geïntegreerde planningsproces voor Grups, plan-MER, veiligheidsrapportage en andere effectbeoordelingen van 17 december 2017;
De ontwerpbundel voor dit gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan bestaat uit een memorie van toelichting, stedenbouwkundige voorschriften, plan bestaande toestand en bestemmingsplan.
De dienst Milieueffectrapportage heeft geconcludeerd dat het voorgenomen plan geen aanleiding geeft tot aanzienlijke negatieve milieugevolgen en dat de opmaak van een plan – MER niet nodig is.
Raadslid Ward Gillis merkt op dat er waardevolle bomen van meer dan 100 jaar oud zijn in de zone tussen de Heulebeek en 'de Touwladder' en vraagt om in die zone te voorzien dat er geen bomen kunnen gerooid worden, tenzij ze ziek zijn. Raadslid Ward Gillis vraagt hieromtrent de stemming;
Voorzitter meldt dat dit opgenomen is in de voorschriften; ze kunnen verplaatst worden.
Schepen Sherley Beernaert meldt dat dit advies moet meegenomen wordt naar de Gecoro; dit moet gemeld worden tijdens het openbaar onderzoek, het is nu de voorlopige vaststelling.
De raad gaat over tot de stemming voor de aanpassing dat de bomen van meer dan 100 jaar oud, tussen de Heulebeek en 'De Touwladder' moeten blijven staan.
Gaat over tot de stemming:
Het voorstel wordt verworpen.
Raadslid Ward Gillis vraagt in hoeverre de onderhandelingen bezig zijn omtrent de kosteloze grondafstand.
Burgemeester Ward Vergote bevestigt dat deze onderhandelingen bezig zijn: alles wat niet ontwikkeld wordt, wordt kosteloos afgestaan aan een overheid.
Raadslid Ward Gillis merkt op dat de hoogte van de gebouwen 16 à 17 meter zal bedragen. De Gecoro wenste dat er 1 bouwlaag zou minderen. Waarom is het advies Gecoro van tafel geveegd?
Schepen Sherley Beernaert meldt dat er een verschil in hoogtes moet zijn bij de gebouwen en er dient een zichtas gecreëerd te worden.
Hoe de bouwlagen berekend worden, wordt nagevraagd bij de WVI en dit wordt meegegeven aan de mensen tijdens het openbaar onderzoek.
Raadslid Ward Gillis stelt voor om het aantal bouwlagen aan te passen naar 4 bouwlagen.
Groep a zal zich onthouden gezien opgenomen passages in het het ontwerp-RUP aangaande de uitkijktoren.
Art. 1. - Het ontwerp van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan Dadipark bestaande uit een memorie van toelichting, stedenbouwkundige voorschriften, plan bestaande toestand en bestemmingsplan aangevuld met de screeningsnota en beslissing inzake het onderzoek tot milieueffectrapportage wordt voorlopig vastgesteld.
Art. 2. - Het ontwerp van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan wordt onmiddellijk opgestuurd naar de Deputatie van provincie West-Vlaanderen en naar Departement Omgeving.
Art. 3. - Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van deze beslissing met het oog op de organisatie van het openbaar onderzoek.
In het traject naar het vormen van een eengemaakte woonmaatschappij voor het werkingsgebied dienen sociale huisvestingsmaatschappijen een erkenningsaanvraag als woonmaatschappij in te dienen, waarbij een advies is vereist van de gemeenteraad omtrent de lokale netwerkvorming, lokale inbedding en verankering (art. 4.98 §1 3°, punt k van het Besluit Vlaamse Codex Wonen van 2021).
Gelet op artikel 40 e.v. van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017;
Gelet op het decreet van 9 juli 2021 houdende wijzigingen van diverse decreten met betrekking tot wonen, waarbij een regelgevend kader met betrekking tot de woonmaatschappijen wordt gecreëerd;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 17 december 2021 tot wijziging van verschillende besluiten over wonen;
Gelet op de Vlaamse Codex Wonen van 2021 (VCW);
Gelet op het besluit Vlaamse Codex Wonen van 2021 (BVCW);
In de brief d.d. 20 januari 2023, ontvangen van sociale huisvestingsmaatschappijen De Mandel en IZI Wonen, wordt gevraagd om tegen uiterlijk 7 maart 2023 een advies uit te brengen over de lokale netwerkvorming, lokale inbedding en verankering (art. 4.98 §1 3°, punt k van het BVCW van 2021) van de woonmaatschappij die in het werkingsgebied, waar de gemeente deel van uitmaakt, zal worden gevormd.
Art. 1. - De gemeenteraad stelt in het kader van de procedure, vermeld in artikel 4.98 §1 tweede lid, 2°, punt k van het BVCW van 2021, vast dat de aldus te vormen woonmaatschappij zal zorgen voor voldoende lokale netwerkvorming, lokale inbedding en verankering.
Art. 2. - Deze beslissing wordt aan de aanvrager bezorgd.
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36, en inzonderheid artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht voorzien is het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 0200-00/2240000/BESTUUR/GR/0/IP-GEEN (ACT-33);
Overwegende dat de ontwerpopdracht voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Mandellaan/Kleppestraat/Azalealaan/ Ridder Janlaan” werd gegund aan Sweco Belgium, Engelse Wandeling 70 te 8500 Kortrijk;
Overwegende dat in het kader van deze opdracht een bestek met nr. 23.062 werd opgesteld door de ontwerper, Sweco Belgium, Engelse Wandeling 70 te 8500 Kortrijk;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 5 403 669,84 excl. btw of € 5 533 192,41 incl. btw (€ 129 522,57 btw medecontractant);
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure;
Overwegende dat deze raming de limieten van de Europese bekendmaking overschrijdt;
Overwegende dat het gemeentelijk aandeel geraamd wordt op € 721 091,38 (excl. btw) of € 616 774,16 incl. sleufherstel (excl. btw) of € 746 296,73 (incl. btw);
Overwegende dat een deel van de kostprijs gesubsidieerd wordt door Aquafin, Dijkstraat 8 te 2630 Aartselaar, en dat dit deel wordt geraamd op € 4 413 609,20 (btw verlegd);
Overwegende dat een deel van de kostprijs gesubsidieerd wordt door Fluvius (Infrax), Noordlaan 9 te 8820 Torhout, en dat dit deel wordt geraamd op € 373 286,49 (btw verlegd);
Overwegende dat het een gezamenlijke opdracht betreft waarbij het aangewezen is dat Aquafin de procedure zal voeren en in naam van gemeente Moorslede en Fluvius (Infrax) bij de gunning van de opdracht zal optreden;
Art. 1. - Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. 23.062 en de raming voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Mandellaan/Kleppestraat/Azalealaan/ Ridder Janlaan”, opgesteld door de ontwerper, Sweco Belgium, Engelse Wandeling 70 te 8500 Kortrijk. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt € 5 403 669,84 excl. btw of € 5 533 192,41 incl. btw (€ 129 522,57 btw medecontractant).
Art. 2. - Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
Art. 3. - Een subsidie zal aangevraagd worden bij de subsidiërende instantie Aquafin, Dijkstraat 8 te 2630 Aartselaar.
Art. 4. - Een subsidie zal aangevraagd worden bij de subsidiërende instantie Fluvius (Infrax), Noordlaan 9 te 8820 Torhout.
Art. 5. - Aquafin wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van de gemeente Moorslede en Fluvius (Infrax) bij de gunning van de opdracht op te treden.
Art. 6. - In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht.
Art. 7. - Afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan de deelnemende besturen.
Art. 8. - De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal en Europees niveau.
Art. 9. - De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 0200-00/2240000/BESTUUR/GR/0/IP-GEEN (ACT-33).
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140 000,00 niet);
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 90, 1°;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht voorzien is in het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 0200-00/2240000/BESTUUR/GR/0/IP-GEEN (ACT-23);
Overwegende dat in het kader van de opdracht “herasfalteren Beselarestraat” een bestek met nr. 2023/261 werd opgesteld door de Technische dienst;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 110 595,05 excl. btw of € 133 820,01 incl. 21% btw (€ 23 224,96 btw medecontractant);
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking;
Art. 1. - Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. 2023/261 en de raming voor de opdracht “herasfalteren Beselarestraat”, opgesteld door de Technische dienst. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt € 110 595,05 excl. btw of € 133 820,01 incl. 21% btw (€ 23 224,96 btw medecontractant).
Art. 2. - Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Art. 3. - De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 0200-00/2240000/BESTUUR/GR/0/IP-GEEN (ACT-23).
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 38, § 1, 1° f) (het geraamde bedrag excl. btw bereikt de drempel van € 750 000,00 niet);
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht voorzien is in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 0522-00/2289000/BESTUUR/CBS/0/IP-GEEN (ACT-49) en dat de financiering gebeurt met eigen middelen;
Overwegende dat in het kader van de opdracht “Project Horizon - Uitkijktoren Dadipark” op 1 februari 2023 een selectieleidraad met nr. 2022/249 werd opgesteld door de technische dienst;
Overwegende dat in het kader van de opdracht “Project Horizon - Uitkijktoren Dadipark” op 1 februari 2023 een bestek met nr. 2022/249 werd opgesteld door de technische dienst;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 371 900,82 excl. btw of € 449 999,99 incl. 21% btw (€ 78 099,17 btw medecontractant);
Overwegende dat voorgesteld wordt de opdracht te gunnen bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling;
Deze opdracht zal worden gegund via een mededingingsprocedure met onderhandeling aan de inschrijver die de regelmatige offerte heeft ingediend die vanuit het oogpunt van de aanbestedende overheid de economisch voordeligste is, rekening houden met de gunningscriteria zoals opgenomen in het bestek. Hiervoor wordt verwezen naar het artikel 38, §1 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.
De uitkijktoren moet op maat ontworpen en gebouwd worden. Er moeten verschillende functies verenigd worden. Hiervoor bestaat niet onmiddellijk een beschikbare oplossing waardoor we overeenkomstig artikel 38, §1, 1° a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kunnen beroep doen op de mededingingsprocedure met onderhandeling.
Overeenkomstig artikel 38 §1, 1° b) bevat de opdracht ontwerpwerkzaamheden. Dit volstaat op zich reeds om gebruik te kunnen maken van de mededingingsprocedure met onderhandeling.
Na het indienen van de offertes zal de aanbestedende overheid de inschrijvers uitnodigen om hun offerte mondeling te komen toelichten door middel van een presentatie. Deze presentatie wordt beschouwd als een toelichting bij de offerte en niet als een eerste onderhandelingsronde. Na de presentatie voorziet de aanbestedende overheid de mogelijkheid vragen te stellen aan de inschrijvers.
De aanbestedende overheid voorziet tevens de mogelijkheid de inschrijvers te verzoeken een Best And Final Offer (BAFO) in te dienen.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de opdracht te gunnen op basis van de initiële inschrijvingen zonder onderhandelingen te voeren.
De kosten die in principe gepaard gaan met de indiening van een volwaardige offerte worden gedeeltelijk en forfaitair vergoed. De inschrijvers die niet weerhouden worden, bekomen een eenmalige en forfaitaire tussenkomst van € 2 500,00 incl. btw voor zover deze offerte de helft van de totaalscore op het projectvoorstel heeft behaald.
Deze eenmalige en forfaitaire tussenkomst wordt uitbetaald zodra de opdracht is toegewezen en op voorwaarde dat betrokken inschrijver geen juridische procedure heeft opgestart.
Overwegende dat een deel van de kostprijs gesubsidieerd wordt door provincie West-Vlaanderen, Koning Leopold III-Laan 41 te 8200 Sint Andries (Brugge), en dat het toegezegde bedrag € 200 000,00 bedraagt (voor de volledige opdracht);
Raadslid Andries Sioen vraagt om de ingediende voorstellen voor te leggen aan de inwoners van Groot-Moorslede en hiertoe ook punten toe te kennen bij de gunningscriteria.
Schepen Nessim Ben Driss stelt voor om een gunningscriteria toe te voegen : 'de voorkeur van de inwoners na bevraging' en hieraan 25 punten toe te kennen. De raad gaat hiermee akkoord.
Raadslid Veerle Demeulenaere vraagt wat de toeristische meerwaarde is van een uitkijktoren?
Schepen Nessim Ben Driss zegt dat die toren zal refereren naar het te lore gegaan Dadipark. Deze toren zal een grote aantrekkingskracht en troef zijn voor het domein Dadipark en voor Dadizele.
Raadslid Veerle Demeulenaere meldt dat het ook heel veel geld kost en dat die middelen zinvoller kunnen besteed worden; dat is ook de reden waarom N-VA tegenstemmen.
Raadslid Ward Gillis zegt dat het logisch zou zijn indien het openbaar onderzoek afgewacht wordt van RUP Dadipark. Wat als die grond niet van de gemeente wordt? Je gaat dit toch niet op andermans grond oprichten?
Burgemeester Ward Vergote meldt dat de gemeente ook grond heeft in site Dadipark.
Raadslid Ward Gillis vraagt wat er gebeurt als er veel bezwaren worden ingediend tijdens het openbaar onderzoek van het RUP tegen de uitkijktoren?
Schepen Nessim Ben Driss zegt dat we niet gaan vooruitlopen op de zaken, we gaan ons daar nu niet over uitspreken.
Raadslid Gert-Jan Hovaere meldt dat we spreken over een toren van 25 meter; wat met inkijk, wat met privacy?
Schepen Nessim Ben Driss meldt dat de toren op voldoende afstand geplaatst wordt van de woningen.
Raadslid Margaux Vandekerckhove merkt op dat er met een ongelooflijke gehaastheid gewerkt wordt in dit dossier en heeft het gevoel dat het hier gaat om een paradepaardje van schepen Nessim Ben Driss; Raadslid Margaux Vandekerckhove betreurt dit.
Art. 1. - Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. 2022/249 van 1 februari 2023 en de raming voor de opdracht “Project Horizon - Uitkijktoren Dadipark”, opgesteld door de technische dienst. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt € 371 900,82 excl. btw of € 449 999,99 incl. 21% btw (€ 78 099,17 btw medecontractant).
Art. 2. - Goedkeuring wordt verleend aan de selectieleidraad met nr. 2022/249 van 1 februari 2023 en de raming voor deze opdracht, opgesteld door de technische dienst. De lastvoorwaarden voor de indiening van aanvragen tot deelneming worden vastgesteld zoals voorzien in de selectieleidraad.
Art. 3. - Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de mededingingsprocedure met onderhandeling.
Art. 4. - Een subsidie werd toegezegd door de subsidiërende instantie provincie West-Vlaanderen, Koning Leopold III-Laan 41 te 8200 Sint Andries (Brugge).
Art. 5. - De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau.
Art. 6. - De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 0522-00/2289000/BESTUUR/CBS/0/IP-GEEN (ACT-49).
Overwegende de vraag van dhr. Jeroen Ugille, Van Eycklaan 16, 8890 Moorslede tot de aankoop van een stuk gemeentegrond, gekend ter kadaster, 1ste afdeling, sectie C, palend aan perceel 0007/00H000, oppervlakte 26,3 ca aan de gemeente;
Gelet op art. 41 van het Decreet Lokaal Bestuur;
Gelet op de plannen opgemaakt door landmeter-expert Pol Verhelle;
Gelet op het schattingsdossier opgemaakt door bureau Vandendriessche;
Gelet op het bodemattest;
Gelet op de principiële goedkeuring van verkoop in zitting van 24 november 2022;
Gelet op het ontwerp van akte ontvangen van notariaat Destrooper;
Art. 1. - De verkoop van een stuk gemeentegrond aan dhr. Jeroen Ugille, Van Eycklaan 16, 8890 Moorslede, gekend ter kadaster, 1ste afdeling, sectie C, palend aan perceel 0007/00H000 met een oppervlakte van 26,3 ca, wordt goedgekeurd voor een bedrag van € 1 950.
Art. 2. - Het desbetreffende stuk gemeentegrond wordt gedesaffecteerd uit het openbaar domein.
Art. 3. - Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan Notariaat Destrooper, Rollegemstraat 56, 8880 Ledegem voor verder gevolg.
Gelet op het feit dat de gemeente Moorslede aangesloten is bij MIROM, Milieuzorg Roeselare en Menen;
Gelet op het decreet d.d. 22 december 2017 houdende de intergemeentelijke samenwerking, meer bepaald op artikel 432 DLB, dat bepaalt: “De vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering.”;
Gelet dat cfr. art. 432 DLB, aldus:
Gelet op artikels 24 en 30 in de statuten van Mirom;
Gelet op de uitnodiging met alle bijhorende stukken van 16 februari 2023 van Mirom tot een extra Algemene Vergadering op 28 maart 2023 met volgende agenda:
Art. 1. - Zijn goedkeuring te verlenen aan de punten vermeld op de agenda, waarover een beslissing moet genomen worden.
Art. 2. - De in zitting van 31 januari 2019 aangeduide vertegenwoordigers van de gemeente worden opgedragen hun stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in dit raadsbesluit en als dusdanig de punten op de agenda van de extra Algemene Vergadering van 28 maart 2023 van Mirom goed te keuren.
Art. 3. - Het college van burgemeester en schepenen te belasten met de uitvoering van de hierbij genomen beslissing en onder meer kennisgeving hiervan te berichten aan Mirom.
Gelet op het reglement van orde betreffende het goedkeuren van de notulen en het zittingsverslag der vorige vergadering, zijnde 26 januari 2023;
Overwegende dat tijdens de zitting geen opmerkingen gemaakt werden;
De notulen en het zittingsverslag der vorige zitting worden goedgekeurd.
Op vraag van raadslid Ward Gillis werd volgend punt bij hoogdringendheid aan de agenda van de gemeenteraad toegevoegd:
"Het schepencollege heeft in zitting van 13/02/2023 beslist om het openbaar onderzoek voor de verplaatsing/wijziging van de voetweg 61 te laten doorgaan van 20/02/2023 tot en met 21/03/2023.
De bekendmaking werd gepubliceerd op de gemeentelijke website en uitgehangen in het gemeentehuis.
Het openbaar onderzoek wordt duidelijk georganiseerd op een manier dat zo weinig mogelijk burgers er weet van zouden krijgen en is niet in overeenstemming met de bepalingen zoals vermeld in het gemeentewegendecreet.
Op de gemeentelijke website is de aankondiging nagenoeg niet terug te vinden en het gemeentehuis is meestal enkel toegankelijk op afspraak.
Om de aankondiging terug te vinden op de website moet je kiezen voor bestuur, dan voor beleid, vervolgens voor bekendmakingen en als laatste voor overige. De aankondiging hoort onder “nieuws” op de frontpagina te staan.
In hoofdstuk 3 van het gemeentewegendecreet ( Aanleg, wijziging, verplaatsing en opheffing van gemeentewegen) staat onder afdeling 2 art 17 hoe het openbaar onderzoek minstens moet worden aangekondigd.
Artikel 17. (01/09/2019- ...)
§ 1. De gemeenteraad stelt het ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan voorlopig vast.
§ 2. Het college van burgemeester en schepenen onderwerpt het ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan aan een openbaar onderzoek dat binnen een ordetermijn van dertig dagen na de voorlopige vaststelling, vermeld in paragraaf 1, minstens wordt aangekondigd door:
1° aanplakking aan het gemeentehuis en ter plaatse, minstens aan het begin- en eindpunt van het nieuwe, gewijzigde of verplaatste wegdeel;
2° een bericht op de website van de gemeente of in het gemeentelijk infoblad;
3° een bericht in het Belgisch Staatsblad;
4° een afzonderlijke mededeling die met een beveiligde zending wordt gestuurd naar de woonplaats van de eigenaars van de onroerende goederen die zich bevinden in het ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan;
5° een afzonderlijke mededeling aan de aanpalende gemeenten, als de weg paalt aan de gemeentegrens en deel uitmaakt van een gemeentegrensoverschrijdende verbinding;
6° een afzonderlijke mededeling aan de deputatie en het departement;
7° een afzonderlijke mededeling aan de beheerders van aansluitende openbare wegen;
8° een afzonderlijke mededeling aan de maatschappijen van openbaar vervoer.
De aankondiging, vermeld in het eerste lid, vermeldt minstens:
1° de locatie waar de beslissing tot voorlopige vaststelling en het ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan ter inzage liggen;
2° de begin- en einddatum van het openbaar onderzoek;
3° het adres waar de opmerkingen en bezwaren naartoe gestuurd moeten worden of worden afgegeven, en de te volgen formaliteiten.
§ 3. Na de aankondiging wordt het ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan gedurende dertig dagen ter inzage gelegd in het gemeentehuis en gepubliceerd op de gemeentelijke website.
§ 4. De opmerkingen en de bezwaren worden uiterlijk de laatste dag van het openbaar onderzoek schriftelijk of digitaal aan het gemeentebestuur bezorgd.
Het openbaar onderzoek dat pas gestart is en loopt van 20/02 tot 21/3 voldoet niet aan deze minimumvoorwaarden en is bijgevolg in strijd met de wettelijke vereisten.
Zo ontbreekt onder andere de aanplakking aan het begin- en eindpunt van de te verplaatsen voetweg .
Ook in de gemeentelijke infofolder, die net is verschenen, wordt met geen woord gerept over het openbaar onderzoek.
Daarenboven staat op de gemeentelijke website vermeld dat opmerkingen en bezwaren enkel kunnen worden ingediend via een met de post aangetekend schrijven met ontvangstbewijs, wat drempelverhogend werkt en niet in overeenstemming is met andere openbare onderzoeken die georganiseerd worden.
Om al deze redenen verzoeken wij om het openbaar onderzoek over de verplaatsing van voetweg 61 stop te zetten.
Op donderdag 23/2 heb ik als fractieleider van PRO deze onregelmatigheid al gemeld aan het gemeentebestuur. Hierop kreeg ik nog geen antwoord.
Vandaar dat ik mijn vraag tot stopzetting van het openbaar onderzoek voor de verplaatsing/wijziging van de voetweg 61 bij hoogdringendheid wil voorleggen aan de gemeenteraad."
Namens Gemeenteraad,
Kristof Vander Stichele
Algemeen directeur
Pol Verhelle
Voorzitter