De voorzitter stuurde op 8 juni 2022 een e-mail waarbij hij meedeelde dat hij wegens een verblijf in het buitenland verhinderd is en zijn bevoegdheid als voorzitter overdraagt aan burgemeester Ward Vergote voor de gemeenteraad op 23 juni 2022.
Gelet op art. 7 § 5 van het decreet lokaal bestuur dat stelt dat de voorzitter kan, indien hij tijdelijk verhinderd is, rekening houdend met de nationaliteitsvereisten, zich laten vervangen:
1° als de voorzitter zijn bevoegdheid schriftelijk heeft opgedragen aan een gemeenteraadslid, neemt dat gemeenteraadslid het voorzitterschap waar;
2° als de voorzitter zijn bevoegdheid niet heeft opgedragen aan een gemeenteraadslid overeenkomstig punt 1°, neemt het gemeenteraadslid met de hoogste rang het voorzitterschap waar. Als dat raadslid de voorzitter niet kan vervangen, wordt het voorzitterschap waargenomen door een ander gemeenteraadslid in volgorde van rang.
Art. 1. - De gemeenteraad neemt kennis van de verhindering van voorzitter van de gemeenteraad dhr. Pol Verhelle voor de gemeenteraad van 23 juni 2022 en waarbij dhr. Pol Verhelle zijn bevoegdheid als voorzitter gemeenteraad schriftelijk heeft opgedragen aan burgemeester dhr. Ward Vergote.
Gelet op het ontwerp van de jaarrekening 2021;
Gelet op art. 41 3°, 249 §3, 260, 261 en 262 decreet lokaal bestuur;
Gelet op het advies van het MAT d.d. 20 juni 2022;
Gehoord de schepen van financiën;
Art. 1. - De jaarrekening 2021 (deel gemeente) bestaande uit beleidsevaluatie, financiële nota en toelichting wordt vastgesteld, zoals bijgevoegd in bijlage.
Art. 2. - De staat van het financieel evenwicht (J2) wordt vastgesteld:
Art. 3. - Afschrift van deze beslissing zal worden digitaal overgemaakt aan de heer Provinciegouverneur.
Overwegende dat de gemeente en het OCMW samen 1 rapporteringsentiteit vormen voor de beleidsrapportering en één geïntegreerde jaarrekening maken;
Overwegende dat juridisch gezien dit 2 afzonderlijke rechtspersonen blijven en bijgevolg elk hun eigen bevoegdheid behouden in de procedure voor de vaststelling van de jaarrekening;
Overwegende dat de gemeenteraad in deze situatie eerst over de rekening van de gemeente stemt en de raad voor maatschappelijk welzijn over die van het OCMW en dat daarna de gemeenteraad ook de rekening van het OCMW dient goed te keuren;
Gelet op het ontwerp van jaarrekening;
Gelet op art 41 3°, 249 §3, 260, 261 en 262 van het decreet lokaal bestuur;
Gelet op het advies van het MAT d.d. 20 juni 2022;
Gehoord de schepen van financiën;
Art. 1. - De gemeenteraad keurt de BBC jaarrekening 2021 (deel OCMW) goed.
Het gemeente- en OCMW-decreet en later het decreet lokaal bestuur verplicht de lokale besturen om een intern controlesysteem op te bouwen en daarover jaarlijks te rapporteren uiterlijk 30 juni van het daaropvolgende jaar.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 217, 218, 219 en 220. Artikel 219 stelt dat de algemeen directeur jaarlijks rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, het vast bureau, de gemeenteraad en aan de raad voor maatschappelijk welzijn over de organisatiebeheersing. Deze rapportering gebeurt jaarlijks uiterlijk voor 30 juni van het daaropvolgende jaar;
Het rapport organisatieontwikkeling geeft weer welke stappen er op dit vlak werden gezet in 2020 en 2021, waaronder de uitbouw van een gedetailleerd kader voor organisatieontwikkeling met bijhorende identificatie van risico’s en beheersmaatregelen.
Het rapport bevat naast de effectieve rapportering over de beheersmaatregelen en aandachtspunten ook de situering en aanpak van organisatieontwikkeling binnen het lokaal bestuur van Moorslede. Tot slot wordt er vooruitgekeken naar 2022.
Art. 1. - De gemeenteraad neemt kennis van het jaarrapport 2020/2021 intern controlesysteem.
Gelet op artikel 119 en artikel 135 van de gemeentewet;
Gelet op de wet van 25 juni 1993 met betrekking op de uitoefening van de ambulante activiteiten;
Gelet op K.B. van 28 maart 2003 tot wijziging van het K.B. van 28 november 1997 houdende de reglementering van de organisatie van sportwedstrijden of sportcompetities voor auto’s die geheel of gedeeltelijk op de openbare weg plaatshebben;
Gelet op de toelating verleend door het college van burgemeester en schepen voor het organiseren van de autorally “Omloop van Vlaanderen“ op het grondgebied van de gemeente Moorslede op 31 augustus, 2 en 3 september 2022;
Overwegende dat bij dergelijke manifestaties door de te talrijke aanwezigheid van ambulante handelaars, de veiligheid van het voetgangersverkeer in het gedrang komt;
Overwegende dat om veiligheidsredenen, vooral op het traject van de klassementsproeven, het aantal verkooppunten van eetwaren en dranken dient beperkt te worden;
Art. 1. - Op woensdag 31 augustus 2022 vanaf 12.00 uur tot 23.00 uur, vrijdag 2 september vanaf 16.00 uur tot 23.00 uur en zaterdag 3 september 2022 vanaf 07.00 uur tot 22.00 uur is, met uitzondering voor diegenen die in het bezit zijn van een schriftelijke vergunning van de Burgemeester of van de organisatie van de rally en voor de permanente eet- en drankgelegenheden, het uitoefenen van ambulante activiteiten verboden op het grondgebied van de gemeente Moorslede.
Art. 2. - Het verlenen van service aan de deelnemende voertuigen is gedurende het ganse rallygebeuren verboden op grondgebied van de gemeente Moorslede. Enkel noodreparaties zijn toegelaten.
Art. 3. - Het is verboden om de rally “Omloop van Vlaanderen” die plaatsvindt op 31 augustus, 2 en 3 september 2022 op enigerlei wijze te hinderen.
Art. 4. - Overtredingen op dit reglement worden bestraft met politiestraffen.
Art. 5. - Dit reglement zal bekend gemaakt worden op de gemeentelijke website.
Art. 6. - Een afschrift van huidig reglement wordt overgemaakt aan de heer Gouverneur van West-Vlaanderen, aan de Griffie van de Rechtbank van Eerste Aanleg, aan de Griffie van de Politierechtbank te Kortrijk en aan de brandweercommandant te Moorslede.
Naar aanleiding van de dorpskernvernieuwing te Slypskapelle is er een dispuut ontstaan tussen de aannemer en het gemeentebestuur. Dit dispuut leidde tot een rechtszaak, waar tot op heden nog geen uitspraak is in gevallen.
Op 20 april 2022 vond een overleg plaats tussen aannemersbedrijf Persyn en de gemeente Moorslede inzake de lopende rechtszaak aangaande de dorpskernvernieuwing Slypskapelle met de bedoeling een minnelijke schikking te treffen.
Na bespreking kwamen beide partijen tot het voorstel dat de gemeente Moorslede € 80.000 betaalt aan aannemingsbedrijf Persyn, zijnde factuur nr. V19020060 d.d. 15.02.2019 ten bedrage van € 41.165,87 en de helft van schuldvordering 20 quattro en 20 cinquo (101.068,68/2 = € 50.535,34), afgerond op € 80.000 (excl. btw).
Op 19 mei 2022 werden gebreken in de uitvoering vastgesteld bij de werken die uitgevoerd werden in de Strobomestraat. Daardoor werd de dading op de gemeenteraad van 19 mei 2022 uitgesteld. Het herstel van deze gebreken, zoals vastgesteld op 19 mei 2022, maakt nu tevens deel uit van de dading.
Door het goedkeuren van de daging wordt een lange en dure procedure vermeden, met de meegaande kost en met een afloop die nooit 100% is te voorspellen;
Raadslid Ward Gillis vraagt wat er gaat gebeuren met de te betalen btw op het bedrag los van de factuur.
Burgemeester Ward Vergote antwoordt dat er enkel btw verschuldigd is op de factuur, op de rest van het bedrag in de dading is de btw inbegrepen;
Raadslid Ward Gillis uit hieromtrent zijn twijfels en haalt aan dat het de verplichting is van de aannemer om de werken in goede staat uit te voeren, dit staat los van deze dading. Er was een dading eind vorige legislatuur en de gemeente ging in deze dading nog geld ontvangen. In de nieuwe legislatuur is de bestuursmeerderheid op dit akkoord terug gekomen. Het verbaast PRO dan ook dat de gemeente terug kiest voor een dading waarbij de gemeente nu € 80.000 zal betalen i.p.v. € 1.300 te ontvangen. PRO heeft hiervoor gewaarschuwd en het punt werd weggelachen. Dit is een politieke miskleun.
Raadslid Ward Gillis vraagt dan ook aan het schepencollege of zij in deze hun verantwoordelijkheid zullen nemen en zelf, persoonlijk, een deel hiervan zullen betalen in plaats van dit door te schuiven naar de belastingbetaler die nu al moeite heeft om zijn facturen te betalen;
Burgemeester antwoordt dat ze dit niet zullen betalen uit eigen zak. Het is op flessen getrokken. Het gerecht zag zelf het bos door de bomen niet meer. Het is zo dat de gemeente, in plaats van € 466.000 te moeten betalen, nu maar € 80.000 moet betalen.
Art. 1. - De gemeenteraad keurt de dadingsovereenkomst tussen het gemeentebestuur en aannemingsbedrijf Persyn goed.
Overwegende dat de WVI een groepsaankoop aangaande “straatmeubilair en fietsvoorzieningen voor Hoppinpunten” heeft gevoerd. Deze opdracht heeft als voorwerp “raamovereenkomst voor diensten bestaande uit levering, optionele plaatsing en onderhoud van allerhande straatmeubilair en fietsvoorzieningen voor de inrichting van Hoppinpunten in het werkingsgebied van WVI – WVI8778/RPM/FB/2021 “, voor een periode van 48 maanden;
Overwegende dat de WVI optreedt voor diverse lokale besturen als aankoopcentrale in de zin van artikel 2, 6°a) en 7°b) van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten. Een aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren, conform artikel 47 § 2 van bovenvermelde wet;
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
De gemeente Moorslede begroot het bedrag voor de afname op basis van de raamovereenkomst op € 45.000,00 euro (excl. btw).
Gelet dat de raad van bestuur van WVI de opdracht met betrekking tot de groepsaankoop heeft gegund op 30 maart 2022 aan volgende partijen:
Overwegende het volledige gunningsverslag werd opgemaakt door de WVI;
Gelet dat de opdracht werd gesloten op 22 april 2022;
Overwegende dat de gemeente Moorslede is opgenomen als entiteit die kan afnemen van de raamovereenkomst;
Raadslid Gert-Jan Hovaere vraagt hoe er gaat gecontroleerd worden of er geen fietsen of oplaadbatterijen gestolen worden? Wordt er een camera bijgeplaatst?
Schepen Jürgen Deceuninck antwoordt dat dit niet onmiddellijk de bedoeling is. We gaan dat bekijken of dit al dan niet nodig is. Het gaat hier eerder over de aankoop van klein meubilair.
Art. 1. - De gemeente Moorslede treedt toe tot de aankoopcentrale van WVI aangaande de groepsaankoop “straatmeubilair en fietsvoorzieningen voor Hoppinpunten”.
Art. 2. - Er zal van de raamovereenkomst kunnen afgenomen worden voor een bedrag van € 45.000,00 euro (excl. btw).
Overwegende dat in het masterplan Dadipark ruimte voorzien is voor een buffer t.h.v. de Heulebeek;
Overwegende dat de aankoop van deze gronden dan ook past binnen dit masterplan Dadipark en dienstig zullen zijn als bufferzone van de Heulebeek;
Gelet op art. 40 en 41 DLB;
Overwegende dat de nodige budgetten voorzien zijn in het meerjarenplan;
Overwegende het schattingsverslag zoals opgemaakt door de dienst Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid;
Om overstromingen door de Heulebeek in de dorpskern Dadizele te voorkomen werden diverse plaatsen langsheen de Heulebeek op het grondgebied van de gemeente Moorslede aangeduid waar water diende gebufferd te worden. Het voormalige Dadipark was één van deze locaties. De aankoop van deze gronden past dan ook binnen dit kader en in samenwerking met de provincie West-Vlaanderen is het de bedoeling om op korte termijn een bufferbekken op de Heulebeek t.h.v. het voormalig Dadipark te realiseren.
Raadslid Gert-Jan Hovaere vraagt of er ambities zijn om een golfterrein te realiseren;
Burgemeester Ward Vergote meldt dat dit nog niet vast ligt.
Raadslid Ward Gillis vraagt of er voldoende budget voorzien is voor de aankoop;
Schepen Sherley Beernaert meldt dat er budget voorzien is op 2 artikels in het meerjarenplan;
Art. 1. - De raad keurt de aankoop van de gronden, gelegen in de Waterstraat, Moorslede, gekadastreerd volgens ter kadaster, sectie c nummer 1578B, C1580A en C1581 met een oppervlakte volgens kadaster van twee hectare 50 are (2ha 50a) goed.
Art. 2. - De aankoop gebeurt voor openbaar nut.
Art. 3. - Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de dienst vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid voor verder gevolg.
In het traject naar het vormen van een eengemaakte woonmaatschappij voor het werkingsgebied tegen 1 januari 2023, kunnen sociale huisvestingsmaatschappijen, die er pas tegen 30 juni 2023 zullen in slagen om aan alle voorwaarden tot erkenning als woonmaatschappij te voldoen, ofwel door zich zelf om te vormen tot woonmaatschappij, ofwel door een herstructurering (fusie, splitsing…) door te voeren met een andere woonmaatschappij of met een sociale huisvestingsmaatschappij, die kan aantonen dat die zich kan omvormen tot woonmaatschappij, een verlenging van de hun erkenning als sociale huisvestingsmaatschappij tot 30 juni 2023 bekomen.
Daartoe moet zij een aanvraag indienen bij het agentschap Wonen-Vlaanderen. Daarbij moet de aanvragende sociale huisvestingsmaatschappij aantonen dat ze zich uiterlijk op 30 juni 2023 zal kunnen omvormen tot woonmaatschappij, mede ondersteund door een stappenplan en een advies van de lokale besturen uit het werkingsgebied (art. 223, §2, 2de lid van het BVR van 17/12/2022 tot wijziging van verschillende besluiten over wonen).
In de brief d.d. 25 mei 2022, ontvangen van de sociale huisvestingsmaatschappij De Mandel cvba wordt gevraagd een advies uit te brengen over het traject dat zij willen doorlopen om tegen uiterlijk 30 juni 2023 deel uit te maken van de woonmaatschappij die in het werkingsgebied, waar de gemeente Moorslede deel van uitmaakt, zal worden gevormd.
Gelet op artikel 40 e.v. van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur;
Gelet op het decreet van 9 juli 2021 houdende wijzigingen van diverse decreten met betrekking tot wonen, waarbij een regelgevend kader met betrekking tot de woonmaatschappijen wordt gecreëerd;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 17 december 2021 tot wijziging van verschillende besluiten over wonen;
Gelet op de Vlaamse Codex Wonen van 2021 (VCW);
Art. 1. - De gemeenteraad neemt kennis van de aanvraag tot verlenging van de erkenning van de sociale huisvestingsmaatschappij De Mandel cvba tot en met 30 juni 2023.
Art. 2. - De gemeenteraad geeft als advies aan de Vlaamse Regering dat het bij voormelde aanvraag gevoegde stappenplan naar de woonmaatschappij voldoet aan de doelstellingen van de gemeente.
Art. 3. - Deze beslissing wordt aan de aanvrager bezorgd.
De aanvraag planologisch attest werd ingediend d.d. 27 januari 2022 door Etablissementen Demeyere B.V.B.A, Breulstraat 48, 8890 Moorslede voor loodsen gelegen in de Breulstraat 110A te 8890 Moorslede, kadastraal gekend onder 1ste afdeling Sectie C nr. 97V2.
De totale oppervlakte van het planologisch attest bedraagt 8.837 m²; de huidige site heeft een oppervlakte van 5.083,68 m² en de uitbreidingszone bedraagt 3.753 m².
Het betreft een onderneming gespecialiseerd in de aankoop, verkoop, reiniging, sortering en stockage van natuurlijke vlasvezels. Deze activiteiten worden door het bedrijf sedert de jaren ‘50 uitgevoerd op deze site langsheen de Breulstraat te Moorslede.
Een aanvraag planologisch attest wordt ingediend om op de bestaande site de flexibiliteit te verhogen om op lange termijn de site te optimaliseren. Daarbij is het in eerste fase essentieel om de bestaande para-agrarische functie om te zetten naar een bedrijfsfunctie om binnen het bedrijf meer mogelijkheden te realiseren om de productie te (re)organiseren. Zo kan er vlot ingespeeld worden op evoluties in de markt. De evoluties van de vlassector van een grote sector met massaproducten naar een nichesector met specifieke producten zorgt ervoor dat snel inspelen op specifieke vragen van de klant van groot belang zijn. Anderzijds biedt de grotere inzetbaarheid van de oostelijke loodsen als flexibele werk- en opslagruimte de mogelijkheid om werken uit te voeren aan de oudere loodsen aan de westelijke zijde.
Behoefte op korte termijn:
Behoefte op lange termijn:
Gelet op de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening art. 4.4.24 tot en met art. 4.4.29;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering tot bepaling van de nadere regels inzake het planologisch attest;
Plan-MER-plicht: Brief d.d. 8 november 2019 van Departement Omgeving, Milieueffectrapportage – referte: Omg/MER/SCRPL19026 – waaruit blijkt dat het voorgenomen plan geen aanleiding geeft tot aanzienlijke negatieve milieugevolgen en dat opmaak van een plan-MER niet nodig is.
Conform artikel 4.4.25 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening werd er advies gevraagd aan alle instanties die krachtens de Codex advies moeten geven voor het opmaken van een ruimtelijk uitvoeringsplan.
De aanvraag tot planologisch attest werd ontvankelijk en volledig verklaard in zitting van 7 februari 2022. Het openbaar onderzoek werd georganiseerd van 1 maart 2022 tot en met 30 maart 2022. Tijdens het openbaar onderzoek werden er geen bezwaren ingediend.
Gelet op het advies van onderstaande instanties:
• Departement Omgeving d.d. 28 maart 2022: het advies is gunstig voor de aanvraag;
• Provinciale dienst Ruimtelijke Planning d.d. 24 maart 2022: het advies is voorwaardelijk voor de visie op korte en lange termijn;
• Agentschap Innoveren en Ondernemen: geen;
• Departement Landbouw en Visserij d.d. 30 maart 2022: het advies is gunstig, mits bij de opmaak van het RUP een verantwoording en compensatie van het herbevestigd agrarisch gebied voorziet, conform de Omzendbrief RO/2010/01;
• Fluvius i.k.v. erfdienstbaarheid voor de cabine: geen;
Art. 1. - Aan Etablissementen Demeyere B.V.B.A wordt een positief planologisch attest afgeleverd voor de:
Art. 2. - Het positief planologisch attest wordt samen met dit besluit van de gemeenteraad afgeleverd aan:
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36;
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht voorzien is in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 0200-00/2240000/BESTUUR/GR/0/IP-GEEN (ACT-33);
Art. 1. - Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met projectnr. 23.262 en de raming voor de opdracht “Sanering overstort Ledegemstraat te Dadizele - project 23262”, opgesteld door de ontwerper, Sweco Belgium, Engelse Wandeling 70 te 8500 Kortrijk. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt € 1.835.895,33 incl. btw waarvan aandeel ten laste van Aquafin € 1.457.422,73 incl. btw en aandeel ten laste van de gemeente Moorslede € 378.472,60 incl. btw (€ 65.685,33 btw medecontractant).
Art. 2. - Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
Art. 3. - De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld en bekendgemaakt op nationaal niveau.
Art. 4. - De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 0200-00/2240000/BESTUUR/GR/0/IP-GEEN (ACT-33).
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
Gelet op het bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht;
Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet);
Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 90, 1°;
Overwegende dat de uitgave voor deze opdracht voorzien is in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 0742-02/2210000/BESTUUR/GR/0/IP-ACT-39 (ACT-39) en dat de financiering gebeurt met eigen middelen;
Gehoord de schepen van sport;
Raadslid Ward Gillis meldt dat het documentje inzake minimumloon niet in het bestek zit.
De voorzitter meldt dat dit toegevoegd wordt.
Art. 1. - Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. 2022/243 van 7 juni 2022 en de raming voor de opdracht “Vervangen schrijnwerk Sporthal Moorslede”, opgesteld door de Technische Dienst. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt € 41.322,31 excl. btw of € 50.000,00 incl. 21% btw (€ 8.677,69 btw medecontractant).
Art. 2. - Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Art. 3. - De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 0742-02/2210000/BESTUUR/GR/0/IP-ACT-39 (ACT-39).
Gelet op de toelichting door mevr. Serafine Van Schoenwinkel op de cluster welzijn en jeugd van Midwest;
Gelet op de goedkeuring van het Midwestoverleg in zitting van 29 maart 2022;
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
In navolging van bespreking op de clusters, ging het Midwestoverleg in zitting van 29 maart 2022 akkoord om met de regio een symbolisch engagement aan te gaan door de ondertekening van het charter. Elke gemeente van Midwest kan dan zelf beslissen of bovenop de regionale sokkel, het bestuur zich nog verder wenst te engageren.
Gemeenten kunnen partner worden van dit platform via diverse graden van engagement (zie ook beschrijving engagementsniveaus gemeentecampagne):
Art. 1. - Het bestuur bevestigt het symbolisch engagement om het charter te ondertekenen.
Art. 2. - Bovenop deze regionale sokkel, engageert het bestuur zich om in te tekenen tot maximaal niveau 2.
Gelet op het reglement van orde betreffende het goedkeuren van de notulen en het zittingsverslag der vorige vergadering, zijnde 19 mei 2022;
Overwegende dat tijdens de zitting geen opmerkingen gemaakt werden;
De notulen en het zittingsverslag der vorige zitting worden goedgekeurd.
Namens Gemeenteraad,
Kristof Vander Stichele
Algemeen directeur
Ward Vergote
Burgemeester